Canva portfolio, které zaujme: Jak ho vytvořit a co v něm nesmí chybět

Celé moje portfolio si můžete prohlédnout na odkazu ZDE.

Portfolio vám umožňuje prezentovat to nejlepší z vaší práce a ukázat potenciálním klientům nebo zaměstnavatelům váš jedinečný styl, silné stránky a všestrannost. Je to vizuální životopis, který mluví sám za sebe. V konkurenčních oborech vám dobře zpracované portfolio pomůže vyniknout. Pojďme se společně podívat na to, jak si ho vytvořit.

Krok č. 1 Shromážděte své nejlepší Canva projekty a práce

  • Začněte tím, že si vytvoříte v Canvě složku, kam budete ukládat kopie svých nejlepších projektů. To vám usnadní organizaci a přístup k nim, až přijde čas na tvorbu portfolia.

  • Vyberte ty, na které jste nejvíce pyšní a které nejlépe odrážejí vaše dovednosti a styl. Zaměřte se na kvalitu, ne kvantitu. V tomto případě platí, že méně je někdy více!

  • Až budete připraveni portfolio sestavit, stáhněte si tyto výtvory ve formátu .png a nahrajte je zpět do Canvy, aby byly připravené k použití ve vašem portfoliu.

Krok č. 2 Vyberte tu správnou Canva šablonu

Pro tvorbu portfolia doporučuji použít šablony prezentace. V Canva knihovně můžete tyto šablony vyhledávat pod klíčovými slovy:

  1. Prezentace

  2. Presentation

  3. Marketing presentation

  4. Design presentation

  5. UGC portfolio

  6. Portfolio

  7. Social media presentation

  8. Social media strategy presentation

Všechny šablony, které se vám líbí si uložte do složky s hvězdou.

Krok č. 3 Vytvořte si obsah Canva portfolia

Neexistuje žádné pravidlo toho, co všechno by mělo vaše portfolio obsahovat. Je to váš projekt, který je jen a jen na vás, vaší kreativitě a představivosti. Vaše portfolio může obsahovat:

Kapitola 1: O vás

Jednou větou popište, co děláte a komu pomáháte. Jako bonus můžete přidat klíčové události nebo data, kterých se vám podařilo dosáhnout.

Příklady zajímavých dat: klientovi jsem zajistila nárůst odběratelů o xx %, prodala jsem xxx kurzů, mám x let zkušeností v marketingu apod.).

Kapitola 2: Služby, které nabízíte

V portfoliu uveďte seznam služeb, které poskytujete. Můžete zvolit stručný přehled nebo detailnější popis, který zahrnuje, co jednotlivé služby obnášejí, jejich přínosy a proč by mohly být pro klienty důležité. Tímto způsobem jasně ukážete svou expertízu a hodnotu, kterou jim tyto služby mohou přinést.

Osobně se chci k této stránce vrátit a jednotlivé služby více rozepsat. Chtěla jsem vám jen ukázat, že ani moje portfolio není dokonalé. Důležité je na něm postupně pracovat a vylepšovat ho.

Kapitola 3: Recenze

Zahrnutí recenzí do portfolia dodá vašim službám důvěryhodnost a ukáže, jak jste pomohli ostatním.

Nevadí, pokud ještě žádné recenze nemáte. Nenechte se tím odradit a portfolio si vytvořte i tak.

Kapitola 4: Ukázky vaší práce

Je jen na vás, jak tuto sekci pojmete. Osobně jsem si každý projekt rozdělila na několik stran. První strana je úvodní strana projektu, na které zmiňuji popis a klíčové body projektu.

Na tuto stránku můžete opět přidat klíčové události nebo data, kterých se vám podařilo dosáhnout.

Na následujících stránkách ukažte, jak tento projekt vypadal.

Mockup projektu

Kapitola 5: Kontakt a výzva k akci (CTA)

Kontakt a výzva k akci jsou klíčové prvky, které v portfoliu nesmí chybět. Tím, že jasně uvedete, jak vás mohou zájemci kontaktovat, zjednodušíte cestu k navázání spolupráce.

Výzva jako například: „Začněme tvořit váš jedinečný obsah ještě dnes!“ motivuje potenciální klienty k akci. Ukazuje váš proaktivní přístup a dává jim pocit, že jste připraveni jim pomoci. Tento jednoduchý krok může výrazně zvýšit šanci, že vás osloví.

💡 Tip: Požádejte ChatGPT, aby vám vytvořil výzvy k akci za vás.

Kapitola 6: Motivační věty a citáty

Motivační věty mohou vašemu portfoliu dodat pozitivní nádech a ukázat, že máte nejen odborné dovednosti, ale i inspirativní přístup.

💡 V tomto případě jsem opět využila ChatGPT a požádala ho, aby mi napsal 5 motivačních vět, které bych mohla dát do kreativního portfolia social media managera. Nejvíce se mi líbil tento: Vaše značka si zaslouží být vidět – nechme ji zazářit na sociálních sítích!

Motivační věty jsou už jen přidaný bonus. Ve vašem portfoliu je mít nemusíte.

Závěrem

Pamatujte si, že tvorba portfolia je proces, který si žádá čas a trpělivost. A nezapomeňte – nemusíte mít jen jedno portfolio. Osobně mám jedno hlavní, které upravuji podle toho, jakému klientovi ho posílám. Vybírejte do portfolia pouze ty nejlepší ukázky. Zaměřte se na kvalitu, ne kvantitu. V tomto případě vážně platí, že méně je někdy více!

Vytvořte si portfolio a začněte si vydělávat tím, co vás baví. V klubu Grafika lehce vám ukáži, jak na to! Zapište se na čekací listinu ZDE, ať vám neunikne jeho další otevření. 🔥

Previous
Previous

5 kouzelných otázek, které z vašich recenzí udělají magnet pro nové klienty

Next
Next

Vytvoře si v Canva portfolio, které zaujme - část 1.